Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az Airbus A320 két hajtóműves, egyfolyosós, közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép, melyet az Airbus az 1980-as évek végére fejlesztett ki, elsősorban a Boeing 737-nek és a McDonnell Douglas DC–9 különböző utódtípusainak konkurenciát állítva. Az első utasszállító repülőgép, ahol digitális elektronikus kormányrendszert alkalmaztak. Napjainkig több, mint 3900 darabot állítottak forgalomba, ezzel a második legnagyobb darabszámban épített utasszállító repülőgép lett. Továbbfejlesztése során típuscsaládot hoztak létre, a rövidebb törzsű, kisebb kapacitású Airbus A319-et és a hosszabb Airbus A321-et, valamint később, alaposabb áttervezés után a jelenleg gyártott legkisebb Airbus repülőgépet, a 108 üléses Airbus A318-at.

Funkció Utasszállító repülőgép
Gyártó Airbus
Kapacitás A318: 100 (2 osztályon) – 117 (1 osztályon) utas
A319:124 (2 osztályon) – 156 (1 osztályon) utas
A320:148 (2 osztályon) – 180 (1 osztályon) utas
A321:185 (2 osztályon) – 220 (1 osztályon) utas
Személyzet 2 pilóta, 3 utaskísérő
Első felszállás 1987. február 22.
Szolgálatba állítás 1988. március 28.
Fő üzemeltetők USA US Airways
USA United Airlines
Franciaország Air France
Egyesült Királyság EasyJet
Kína China Eastern Airlines
Gyártási darabszám 4076 db (2009. nov. 30-i adat)[1]
Ára A318: 56-62,1M USD (2008)[2]
A319: 63,3-77,3M USD (2008)[2]
A320: 73,2-80,6M USD (2008)[2]
A321: 87,7-92,8M USD (2008)[2

Típusváltozatok:

A318

A318 Elite

A319

A319CJ

A319LR

A320

A321

Teherszállító változat

A320 Enhanced