Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A csomagok elhelyezése és az ülőhelyek elfoglalása után a személyzet ellenőrzi az utaslétszámot, majd a vezető utaskísérő megkezdi az utastájékoztatást. Elsősorban a járatot üzemeltető légitársaság anyanyelvén, majd angolul, illetve úti céltól függően egy harmadik nyelven is tájékoztatja a fedélzeten tartózkodókat a repülésről. Ismerteti a járatot üzemeltető légitársaságot, közös üzemeltetésű járat esetében a partnert, illetve a partnereket, a repülőgép tipusát és az úticélt. Informálja az utasokat a várható repülési időről, majd bemutatja a kapitányt és a fedélzetet.

A legtöbb repülőgépen ma már (csak) két pilóta teljesít szolgálatot: a járat kapitánya és az elsőtiszt. A légiutaskísérők száma a gép tipusától, az út hosszától, és az utasok számától függ, legtöbbször azonban 2-6 légiutaskísérő szokott a fedélzeten dolgozni. A vezető légiutaskísérő koordinálja a munkát, ő tartozik felelőséggel a kapitánynak a normál és vészhelyzeti eljárások végrehajtásáért.

Felszállás előttt minden repülőgépen biztonsági bemutatóval készítik fel az utasokat egy esetleges vészhelyzetre. A bemutatót az utaskísérők tartják, vagy a fedélzeti képernyőkön vetítik le. A bemutató során ismertetik a biztonságiövek működését az oxigénmaszkok és a mentőmellények használatát, valamint megmutatják a gép vészkijáratait, majd felhívják az utasok figyelmét mikor, és milyen eszközöket használnak a repülés során. A biztonsági eljárásokról és a biztonsági eszközök használatáról az ülészsebekben található képes útmutató.

A repülés teljes időtartama alatt tilos a mobiltelefonok és az egyéb elektromos készülékek használata. Csak kikapcsolt állapotban lehet a fedélzetre vinni, és csak a leszállás után lehet bekapcsolni.

Kép

Kép

Kép

Kép